Marketingová komunikácia na Internete - úvod
05.09.2006, 18:13, Jana Gombošová
Komunikácia na Internete je v súčasnosti významným prvkom marketingového mixu. Internet sa postupne stáva kľúčovým komunikačným kanálom pre kontakt so spotrebiteľom, keďže spotrebitelia na Internete trávia čoraz viacej času a sú horšie zasiahnuteľní tradičnými médiami.Firma by mala vytvoriť konkrétnu koncepciu zaradenia internetovej marketingovej stratégie do firemnej stratégie, definovať možnosti využitia Internetu v podnikaní a stanoviť si jasné a merateľné ciele.
Každý internetový projekt by mal mať formulované konkrétne ciele marketingovej komunikácie. Dôvodom formulácie cieľov je zachytiť hlavný zmysel a účel internetovej marketingovej stratégie.

Dobre formulované ciele marketingovej komunikácie na Internete nemožno vytvoriť bez predchádzajúcej segmentácie používateľov Internetu a analýzy konkurencie a trhu.
Postup pri vytváraní a implementácii internetovej marketingovej stratégie zahŕňa tieto kroky :
- segmentáciu používateľov Internetu
- analýza konkurencie
- definovanie konkrétnych a merateľných cieľov, ktoré možno dosiahnuť pomocou online marketingu
- odhadnutie úspešnosti cieľov
- definovanie príležitostí využitia Internetu vo firme a výber obchodného modelu
- výber prvkov marketingového mixu
- stanovenie finančných prostriedkov vyčlenených na prezentáciu firmy na Internete
- definovanie kritérií úspechu a spôsobu ich merania
- formulácia variantov Internetovej stratégie, vyhodnotenie variantov a výber stratégie
- realizácia vybranej stratégie
Diskusia: "Marketingová komunikácia na Internete - úvod" | ||
---|---|---|
- Žiadne komentáre - | ||
Pridať komentár | Zobraziť všetky komentáre |