Komunikačný mix na Internete
09.07.2006, 17:40, Jana Gombošová
Komunikácia na Internete nie sú len grafické reklamné bannery. Na Internete
je možné sledovať televíziu, počúvať rádio i čítať noviny, realizovať priame marketingové programy, PR (public relations) a využívať nástroje podpory predaja. Prierezovo v sebe internet zahŕňa všetky druhy médií a nástrojov marketingovej komunikácie.
je možné sledovať televíziu, počúvať rádio i čítať noviny, realizovať priame marketingové programy, PR (public relations) a využívať nástroje podpory predaja. Prierezovo v sebe internet zahŕňa všetky druhy médií a nástrojov marketingovej komunikácie.
Základné nástroje marketingovej komunikácie sú reklama, osobný predaj, public relations a podpora predaja. Na Internete možno veľmi dobre realizovať všetky prvky komunikačného mixu, s výnimkou osobného predaja, kedy nemožno nadviazať so zákazníkom cez Internet osobný kontakt. Výber prvkov komunikačného mixu závisí od cieľov firmy na Internete (viď časť Ciele marketingovej komunikácie na Internete). V nasledujúcej schéme je porovnanie jednotlivých prvkov komunikačného mixu na Internete.
Spracované podľa:
STUCHLÍK, P. – DVOŘÁČEK, M.: Marketing na Internetu. Praha : Grada, 2000.
Prvok | Charakter nákladov | Výhody | Nevýhody |
Reklama napr. reklama vo vyhľadávačoch, v diskusných fórach, e-mail marketing, grafická reklama ... |
Výroba reklamného posolstva, poplatky za reklamný priestor a za služby agentúry. | Efektívny spôsob, ako zasiahnuť veľa ľudí, resp. konkrétnu cieľovú skupinu. Relatívne nízke náklady na jednotku. Meranie účinnosti. | Vyššie celkové náklady. Odolnosť používateľov Internetu voči niektorým formám reklamy, tzv. bannerová slepota. |
Podpora predaja, množstevné zľavy, kupóny, zaslanie vzoriek, vyskúšanie produktu a služby online napr. v demo verzii, výrobky zdarma, darčeky, členské programy | Rôzne podľa zvoleného prostriedku. | Efektívny spôsob zmeny správania a preferencií zákazníka v krátkom období. | Môže ľahko skopírovať konkurencia, čo vyvolá zaplavenie potencionálneho zákazníka propagačnými materiálmi (promotion wars). |
Public relations (PR) tlačové správy, firemná web stránka, elektronické časopisy, virtuálne tlačové konferencie a videokonferencie, sponzoring, diskusie na Internete | Žiadne priame poplatky, často existujú nepriame náklady na udržovanie dobrých vzťahov. | Najdôveryhodnejší zdroj informácií. Možnosť obojstrannej komunikácie, zacielenie, podpora pre tradičné metódy PR. | Problémy pri presadení komunikačného posolstva do média. Firma nemá kontrolu nad výslednou podobou. |
Spracované podľa:
STUCHLÍK, P. – DVOŘÁČEK, M.: Marketing na Internetu. Praha : Grada, 2000.
Diskusia: "Komunikačný mix na Internete" | ||
---|---|---|
- Žiadne komentáre - | ||
Pridať komentár | Zobraziť všetky komentáre |