Nástroje marketingovej komunikácie na Internete

04.09.2006, 21:30, Jana Gombošová

Ak má firma vytvorenú web stránku, môže pokračovať v implementácii internetovej komunikačnej stratégie. Firmy si často myslia, že na propagáciu na Internete stačí mať len web stránku. Ak sa k stránke nedostanú návštevníci, pre firmu nebude žiadnym prínosom.


Návštevníci neprichádzajú sami. Ani vysoká návštevnosť nie je vždy zárukou úspechu, ak nikto z návštevníkov nič nenakúpi. Preto je veľmi dôležitá návštevnosť cieľovej skupiny.

Komunikácia s cieľovou skupinou prebieha na serveroch, internetových portáloch, formou bannerovej grafickej reklamy, textovou reklamou v internetových katalógoch, vo fulltextových vyhľadávačoch, odkiaľ vedú hypertextové odkazy na firemnú web stránku.

Zámerom marketingových komunikačných aktivít je priviesť cieľovú skupinu na firemnú web stránku, kde sa dá venovať návštevníkovi oveľa dôkladnejšie a poskytnúť mu viac informácií.


Možnosti propagácie firmy a firemnej web stránky:

  • internetové vyhľadávače
  • internetové katalógy
  • grafická - bannerová reklama
  • e-mail marketing
  • spriaznené web stránky
  • affiliate programy
  • odborné portály, odborné diskusie na Internete
  • microsite
  • advergaming
  • virálny marketing

Spôsob propagácie záleží od cieľa firmy na Internete – či je ním len informovať zákazníka o produktoch a službách, či zvýšiť dopyt po nich, preniknúť na nové trhy, resp. budovať pozitívny imidž a povedomie o značke. V súčasnosti sa dostáva do popredia textová reklama a reklama vo vyhľadávačoch.

Charakter komunikačnej kampane na Internete sa neustále mení a vyvíja. Každá komunikačná kampaň je individuálna. Závisí od národných zvyklostí a skúseností marketérov, od online marketingových aktivít konkurentov a penetrácie Internetu v cieľovej krajine.

Firma bude mať záujem uskutočniť online marketingovú kampaň, ak aj jej potenciálni zákazníci budú pripojení do Internetu, v opačnom prípade kampaň nemá zmysel.

Napríklad väčšina malých a stredných podnikov v USA vo svojich komunikačných kampaniach na Internete používa predovšetkým e-mail marketing a optimalizuje web stránku pre vyhľadávače (tzv. SEO).

V obľube sú tiež online kupóny a platená reklama vo vyhľadávačoch (PPC - Pay Per Click). Záujem marketérov si postupne získavajú aj menej tradičné spôsoby marketingovej komunikácie ako napr. podcasting, blogy a RSS.

Zo skúseností z praxe vyplýva, že na Slovensku sa často používa najmä grafická – bannerová reklama, reklama v internetových katalógoch a v reklamnom systéme eTarget. Marketéri zadávajú postupne čoraz viac kampaní aj v internetových vyhľadávačoch, najmä v Google, kde môžu zacieliť zobrazovanie reklamného odkazu v rôznych jazykoch pre jednotlivé krajiny sveta.

 
« Späť


Diskusia: "Nástroje marketingovej komunikácie na Internete"
Dátum: Meno: Komentár:
- Žiadne komentáre -
Pridať komentár | Zobraziť všetky komentáre

Jednoduchá tvorba eshopu

 

Vytvoriť web stránku pre firmu.

 

BiznisWeb.sk je systém tvorbu eshopov a webových stránok.

 

MojeObchody.sk

:: Porovnávač produktov

 

Tvorba-eshopu.sk

:: Aký systém na tvorbu eshopu?